Język dotyczący pozycjonowania oparty jest najczęściej na języku jakim posługują się informatycy, skróty, słowa potoczne, robocze itd. Nie dla każdego język ten jest zrozumiały i ciężko jest dowiedzieć się czegokolwiek, jeżeli nie wiemy za pomocą jakich słów szukać. Poniżej znajduje się tłumaczenie najważniejszych słów dotyczących pozycjonowania.
PR – czyli ocena prze Google wartości strony w skali o-10. Im wyższy PR tym oczywiście strona wyżej w wynikach wyszukiwarki
Content – ogólna zawartość strony, treść, zdjęcia itd.
SEO – to inaczej pozycjonowanie, można także użyć skrótu SEM, który także oznacza pozycjonowanie. Dwa pojęcia różnią się niewielkimi cechami charakterystycznymi.
Presell Pages- czyli tzw precle – serwisy do których możemy treści z linkami przekierowującymi do naszej strony
Index – czyli indeks stron jakie istnieją w wyszukiwarce
Budowanie zaplecza- zbiór stron na których umieszczamy jak najwięcej linków potrzebnych do pozycjonowania naszej strony
Frazy/słowa kluczowe – czyli słowa na które szukają internauci stron w internecie. Na frazy pozycjonuje się także strony.